Sayfalar

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere beden eğitimi ile ilgili eğitim veren kişidir.

GÖREVLER

Beden eğitimi konusu ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir. Beden eğitimi öğretmeni; bu program çerçevesinde,
•Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,
•Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,
•Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarı düzeylerini artırıcı önlemler alır,
•Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
•Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, 
•Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
•Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
•Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN ARAÇ, GEREÇ VE EKİPMAN

•Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planı, not defteri, yoklama defteri,
•Ders kitapları,
•Okul araç ve gereçleri,
•Gülle, disk, çekiç, engeller, sehpa ve çıtalar, barfiks, dik halat (tırmanma halatı), eğik halat, paralel ve asimetrik bar, halka, ip merdiven, parmaklıklı duvar, jimnastik kasası, minder, denge ağacı, tramplen, trombon, trambolin, atlama ipi, sağlık topu, saplı top, trapez, lobut, çember, lastik top, su topu, tenis masası, tenis topu, raket, ring, halat, boks eldiveni, koki, branda, mayo, eşofman, spor ayakkabısı, kayak ayakkabısı, kondisyon geliştirici aletler, ağırlık torbası, ağırlık yeleği vb.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

•Spor yeteneği olan,
•Göz-el ve ayaklarını eşgüdümle kullanabilen,
•Bedence sağlam ve güçlü,
•Spora karşı ilgili ve bu alanda başarılı,
•Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
•İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
•Dikkatli, işine özen gösteren,
•Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,
•İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
•Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
•Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Beden eğitimi öğretmeni, genellikle spor salonunda, okulun bahçesinde ve bazen sınıfta görev yapar, görevini genellikle ayakta atlama, sıçrama, koşma, tırmanma gibi hareketler yaparak yürütür. Çalışma ortamı mevsime göre açık veya kapalı, ama oldukça gürültülüdür.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi; üniversitelerin Eğitim fakültelerinin Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokullarının ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümlerinde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

•Lise veya dengi okul mezunu olmaları,
•Yükseköğretime Geçiş Sınavında (YGS) herhangi bir puan türünden barajı aşarak başarılı olduktan sonra, ilgili üniversitece yapılacak olan özel yetenek sınavında girmeleri ve başarılı olmaları gerekmektedir. Yetenek sınavı iki aşamada yapılmaktadır. Birinci aşamada; adayın 20 m. mekik koşusunda aldığı puan ile ÖSS puanı göz önünde bulundurulur. Sıralamaya konulanlar barajı geçtiklerinde ikinci aşamaya devam edebilirler. İkinci aşamada; adayın psikomotor özellikleri 6 testle ölçülerek spora yatkınlık düzeyleri belirlenir. Adayların iki aşama sonunda aldıkları toplam puana göre yapılacak sıralama sonunda saptanan kontenjana girenler meslek eğitimine başlama şansına sahip olurlar. Psikomotor özellikleri ölçen testler: El kavrama kuvveti, Bacak kuvveti, Dikey sıçrama, Esneklik, 30 m. sürat, Koordinasyon ve beceri

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Meslek eğitimi, hem kuramsal hem de uygulamalı olarak yapılır. Eğitim süresince mesleki dersler ağırlıklı olarak verilmektedir. Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Beden Eğitimi Öğretmeni" lisans diploması verilir. 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Beden eğitimi öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okulları, ortaokullar, genel liseler, Anadolu liseleri, mesleki ve teknik liseler, fen liseleri, spor meslek lisesi ve üniversitelerde, beden eğitimi öğretmeni olarak çalışabilirler. Beden Eğitimi dersi dışında, Spor Faaliyetleri ve Milli Oyunlar, Spor İlkyardımı, Halk Oyunları, Spor Yönetimi ve Organizasyon, Spor Psikolojisi gibi derslere girerler. MEB'ce yapılan müfettişlik sınavını kazanırlarsa müfettişlik yapabilirler. Beden eğitimi öğretmenleri, çeşitli spor merkezlerinde, aerobik salonlarında, fitness center’larda (fazla kilolardan kurtulmak için zayıflama egzersizlerinin yapıldığı yerler vb.)  çalışabilirler.

EĞİTİM SÜRESİNCE KAZANÇ

Bu programa yerleştirilenler arasından özel yetenek sınavı puanı en yüksek adaydan başlamak üzere belli sayıda öğrenciye Milli Eğitim Bakanlığı'nca burs verilmektedir. Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sağladığı kredi ve burs olanaklarından da yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

Eğitim sonunda “Öğretmen” olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. derecenin 1. kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar. Her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim-öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

İŞ HAYATINDA İLERLEME

Öğretmenlik mesleği dışında Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün merkez ve taşra birimlerinde idareci ve antrenör olarak, spor kulüplerinde monitör, masör ve kondisyoner, özel spor kuruluşlarında ve diğer kuruluşların spor ile ilgili birimlerinde uzman olarak, turizm sektöründe animatör olarak görev yapabilmektedirler.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder