TANIM
Çalıştığı eğitim kurumunda,
öğrencilere beden eğitimi ile ilgili eğitim veren kişidir.
GÖREVLER
Beden eğitimi konusu ile ilgili hangi
bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci
gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim
programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir. Beden eğitimi öğretmeni; bu
program çerçevesinde,
•Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun
bir çalışma planı hazırlar,
•Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu
planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,
•Öğrencilerin başarılarını
değerlendirir, başarı düzeylerini artırıcı önlemler alır,
•Eğitici kol çalışmalarında görev
alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
•Öğrencilerin gelişimlerini izler,
sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
•Alanı ile ilgili gelişmeleri izler,
bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
•Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen
ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
•Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin
alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya
çalışır.
KULLANILAN ARAÇ, GEREÇ VE EKİPMAN
•Yıllık müfredat programı, günlük
çalışma planı, not defteri, yoklama defteri,
•Ders kitapları,
•Okul araç ve gereçleri,
•Gülle, disk, çekiç, engeller, sehpa
ve çıtalar, barfiks, dik halat (tırmanma halatı), eğik halat, paralel ve
asimetrik bar, halka, ip merdiven, parmaklıklı duvar, jimnastik kasası, minder,
denge ağacı, tramplen, trombon, trambolin, atlama ipi, sağlık topu, saplı top,
trapez, lobut, çember, lastik top, su topu, tenis masası, tenis topu, raket,
ring, halat, boks eldiveni, koki, branda, mayo, eşofman, spor ayakkabısı, kayak
ayakkabısı, kondisyon geliştirici aletler, ağırlık torbası, ağırlık yeleği vb.
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
•Spor yeteneği olan,
•Göz-el ve ayaklarını eşgüdümle
kullanabilen,
•Bedence sağlam ve güçlü,
•Spora karşı ilgili ve bu alanda
başarılı,
•Düşüncelerini başkalarına açık bir
biçimde aktarabilen,
•İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
•Dikkatli, işine özen gösteren,
•Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve
çözüm yolları bulmaya çalışan,
•İnsanlarla iyi iletişim kurabilen,
sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
•Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
•Kendini geliştirmeye istekli,
coşkulu, yaratıcı
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Beden eğitimi öğretmeni, genellikle
spor salonunda, okulun bahçesinde ve bazen sınıfta görev yapar, görevini
genellikle ayakta atlama, sıçrama, koşma, tırmanma gibi hareketler yaparak
yürütür. Çalışma ortamı mevsime göre açık veya kapalı, ama oldukça
gürültülüdür.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi; üniversitelerin
Eğitim fakültelerinin Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokullarının ve Beden
Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
bölümlerinde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
•Lise veya dengi okul mezunu olmaları,
•Yükseköğretime Geçiş Sınavında (YGS)
herhangi bir puan türünden barajı aşarak başarılı olduktan sonra, ilgili
üniversitece yapılacak olan özel yetenek sınavında girmeleri ve başarılı
olmaları gerekmektedir. Yetenek sınavı iki aşamada yapılmaktadır. Birinci
aşamada; adayın 20 m. mekik koşusunda aldığı puan ile ÖSS puanı göz önünde
bulundurulur. Sıralamaya konulanlar barajı geçtiklerinde ikinci aşamaya devam
edebilirler. İkinci aşamada; adayın psikomotor özellikleri 6 testle ölçülerek
spora yatkınlık düzeyleri belirlenir. Adayların iki aşama sonunda aldıkları
toplam puana göre yapılacak sıralama sonunda saptanan kontenjana girenler
meslek eğitimine başlama şansına sahip olurlar. Psikomotor özellikleri ölçen
testler: El kavrama kuvveti, Bacak kuvveti, Dikey sıçrama, Esneklik, 30 m.
sürat, Koordinasyon ve beceri
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.
Meslek eğitimi, hem kuramsal hem de uygulamalı olarak yapılır. Eğitim süresince
mesleki dersler ağırlıklı olarak verilmektedir. Öğrenciler eğitimleri sırasında
okullarda uygulama yapmaktadırlar.
EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA
Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Beden
Eğitimi Öğretmeni" lisans diploması verilir.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Beden eğitimi öğretmenleri Milli
Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okulları, ortaokullar, genel liseler,
Anadolu liseleri, mesleki ve teknik liseler, fen liseleri, spor meslek lisesi
ve üniversitelerde, beden eğitimi öğretmeni olarak çalışabilirler. Beden
Eğitimi dersi dışında, Spor Faaliyetleri ve Milli Oyunlar, Spor İlkyardımı,
Halk Oyunları, Spor Yönetimi ve Organizasyon, Spor Psikolojisi gibi derslere
girerler. MEB'ce yapılan müfettişlik sınavını kazanırlarsa müfettişlik
yapabilirler. Beden eğitimi öğretmenleri, çeşitli spor merkezlerinde, aerobik
salonlarında, fitness center’larda (fazla kilolardan kurtulmak için zayıflama egzersizlerinin
yapıldığı yerler vb.) çalışabilirler.
EĞİTİM SÜRESİNCE KAZANÇ
Bu programa yerleştirilenler arasından
özel yetenek sınavı puanı en yüksek adaydan başlamak üzere belli sayıda
öğrenciye Milli Eğitim Bakanlığı'nca burs verilmektedir. Öğrenciler eğitimleri
süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden ve diğer kamu
kurum ve kuruluşlarının sağladığı kredi ve burs olanaklarından da
yararlanabilirler.
EĞİTİM SONRASI KAZANÇ
Eğitim sonunda “Öğretmen” olarak
atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. derecenin 1.
kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders
ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar. Her yıl okullar açılmadan önce, tüm
öğretmenlere eğitim-öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.
İŞ HAYATINDA İLERLEME
Öğretmenlik mesleği dışında Gençlik ve
Spor Genel Müdürlüğünün merkez ve taşra birimlerinde idareci ve antrenör
olarak, spor kulüplerinde monitör, masör ve kondisyoner, özel spor
kuruluşlarında ve diğer kuruluşların spor ile ilgili birimlerinde uzman olarak,
turizm sektöründe animatör olarak görev yapabilmektedirler.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder