TANIM
Çalıştığı eğitim kurum ya da
kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, büro yönetimi ile ilgili eğitim
veren kişidir.
GÖREVLER
Büro yönetimi ile ilgili hangi bilgi,
beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi
yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve
ilgili mevzuatta belirtilmiştir. Büro yönetimi öğretmeni bu program
çerçevesinde,
•Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun
bir çalışma planı yapar,
•Kendisine ayrılan ders saatlerinde
planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlar
kazandırır,
•Öğrencilerin başarılarını
değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,
•Eğitici kol çalışmalarında görev
alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
•Öğrencilerin gelişimlerini izler,
sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
•İşletmelerde uygulama yapan
öğrencilerin çalışmalarını izler, ilgililere rehberlik eder,
•İşyerlerindeki gelişmeleri izler,
ihtiyaçları saptar, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere
önerilerde bulunur,
•Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen
ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
•Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin
alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.
KULLANILAN ARAÇ, GEREÇ VE EKİPMAN
•Alanı ile ilgili meslek dersleri
müfredat programı, yıllık ve günlük çalışma planları, not defteri, ders ve
yoklama defterleri, öğrenci iş takip formu,
•Ders kitapları, yardımcı kitaplar, iş
ve işlem yaprakları, bilgi yaprakları, meslek alanı ile ilgili çeşitli teknik
yayınlar,
•Eğitim araçları (Projeksiyon,
tepegöz, video, slayt, saydam, bilgisayar, daktilo, fotokopi makinesi, faks,
bilgisayar yazılımları, CD vb.)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
•Sözel ifade yeteneği gelişmiş,
•Ayrıntılara dikkat eden,
•Sınıfta iyi bir öğrenme ortamı
sağlayabilen,
•Düşüncelerini başkalarına açık bir
biçimde aktarabilen,
•Empati kurabilen,
•Dikkatli, işine özen gösteren,
•Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve
çözüm yolları bulmaya çalışan,
•İnsanlarla iyi iletişim
kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
•Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini
anlayabilen,
•Kendini geliştirmeye istekli,
coşkulu,
•Yenilikleri takip eden,
•Girişimci, yaratıcı
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi öğretmeni, sınıfta görev
yapar, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve
oldukça gürültülüdür.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Üniversitelerin “Büro Yönetimi
Eğitimi” programını bitirenlerden Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Yüksek Lisans
Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği
ile açılan/açılacak Pedagojik Formasyon Programını başarı ile tamamlayanlar,
lise dengi okullarda Büro Yönetimi Öğretmeni olarak atanabilirler.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
•Lise veya dengi okul mezunu olmak,
•ÖSYS kılavuzunda belirtilen şartları
taşımak
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.
Eğitim süresince mesleki dersler ağırlıklı olarak verilmektedir. Ayrıca eğitim
sırasında okullar da uygulama çalışmaları da yapılmaktadır.
EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA
Meslek eğitimini başarı ile
tamamlayanlara “Lisans Diploması” verilir.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Günümüzde, teknolojinin getirdiği
yeniliklerle büro işlemlerini daha kısa sürede ve daha etkin yapmak mümkündür.
Ancak bunun için yeni teknolojinin getirdiği araç ve gereçleri rahat
kullanabilen, yöneticinin işlerini kolaylaştırabilen, büro işlerini etkin
şekilde yapabilen kişilere ihtiyaç duyulmaktadır. Büro Yönetimi Öğretmenliği
programını tamamlayan ve mezun olan öğrenciler meslek liselerinde büro yönetimi
ve sekreterlik grubu öğretmeni, olarak yüksekokullarda öğretim görevlisi,
eğitmen olmalarının yanı sıra büro yöneticisi, sekreter, yönetici asistanı,
yönetici sekreter vb. unvanlarla anılan nitelikli işgücünü oluşturmaktadır.
EĞİTİM SÜRESİNCE KAZANÇ
Kredi ve Yurtlar Kurumunun yurt ve
kredi hizmetlerinden yararlanılabilir. Bunların dışında öğrenciler çeşitli
kurum ve kuruluşlarca sağlanan burslardan da istifade edebilirler.
EĞİTİM SONRASI KAZANÇ
Meslek eğitimini tamamlayan öğrenciler
lisans diplomasıyla Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilgili okullarda öğretim
hizmetleri sınıfında belirlenen kadrolara atanırlar. Kadrolarına denk düşen
derece ve kademe ile her yıl belirlenen katsayı ve tazminat oranlarına göre
aylık maaş alırlar. Ayrıca her yıl tüm öğretmenlere okullar açılmadan önce
eğitim öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır. Özel sektörde
çalışanların ücretleri ise karşılıklı anlaşma ile belirlenir. Bu miktar asgari
ücretin 2 ile 4 katı arasında değişmektedir.
MESLEKİ EĞİTİMDE İLERLEME
Lisans eğitiminden sonra üniversite
bünyesinde yüksek lisans yapabilirler.
İŞ HAYATINDA İLERLEME
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı meslek
okullarında görev alanlar idarecilik yapabilmektedir (Müdür, Müdür Yardımcısı
vb.). Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik
sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik yapabilirler.
Ayrıca yapılan sınavda başarılı olmaları durumunda başöğretmen ve uzman
öğretmen olabilirler.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder